Since 2010, people change tho :)

Disclaimer : Blog post yang lepas lepas mahupun yang paling latest akan ada misspell, typo, grammatical error, bahasa wicet, cringe moments, wording size tak sama, gambar tanpa edit etc so please bear with me. Aku takda masa nak re-read and edit balik. Let bygones be bygones. Ada beza seorang Nurain ketika zaman remaja and zaman meningkat dewasa lol

Tuesday, February 20

#CuriousCat

Hi and Good Day,

When I get home, I always.
Turn on wifi or pergi toilet. Aku kalau keluar bejalan mana mana memang elakkan pergi toilet. Dah sampai rumah baru terasa ada lol Maybe sebab aku selalu fikir ada camera dalam public toilet. Well, perempuan memang kena extra careful. Nowdays, there's sooo many sick people. 

On my bedside table, there's always.
Laptop and tons of file. Biasa la sekarang aku kan pencari kerja tegar. Hari hari apply kerja, edit resume, buat cover letter etc. Lepas tu kalau dah boring, kekadang aku baca balik reports yang aku pernah buat. Macam tak percaya aku boleh siapkan semua reports tu. Setiap satu task atau asigmnt tu ada significant and bermakna. Somehow its kind of proving my hardwork and effort kot. Sebab tu aku frust gila laptop toshiba aku jahanam sebab banyak gila kot report dalam tu burn macam tu je and the saddest part aku langsung takde copy. 

The first car I ever drove was.
Kancil and its manual. wow. First day belajar bawak kereta i just cnt believe kereta tu bergerak sebab kaki aku yang tekan minyak. Can you imagine? KAKI AKU SENDIRI. Im in awe. Lepas tu boleh pulak aku pandang tunduk bawah nengok kaki aku. Bukan nengok depan, terus kena sound dengan Pakcik Marmin. 

Did you ever believe in love at the first sight?
No. There's no such things sebab feeling kene develop. Its took me almost 6 years to get into EXO. Yes, trust me. Since 2013 pernah dengar Growl tapi aku tak pernah dulik pasal dorang pun. Aku memang amik masa yang sangattttttttt lama untuk suka sesuatu benda/orang. At that time i think they're just like any typical kpop boyband yang pakai makeup, lagu rancak rancak, menari bagai dah tu pulak kenapa group member ramai gila muka sama pulak tu. I cannot brain. Cukup la Rabbani je ade ahli group ramai okay lol But you know what? Im totally wrong! They're beyond than that. Their voices like seriously superbbb, very calming and soothing ever. Baekhyun's, Chen's & DO's voice is my favorite sound in this universe. Suho one of the best student and family educated background. Of course la sebab bapak dia professor kat one of the top university kat Korea. Xiumin proves himself to be intelligent man that values education by finish his PhD soon! Aku habiskan Degree pun macam nak merangkak. He's totally inspired me. Chanyeol and Lay very talented musician. He even do not know how to read sheet music/note but still manage to play any kind of music instrument. How cool is that kan . Sehun & Kai personality awesome gilaaa. Kalau nengok cara dorang jawab interview media ke apa mesti aku kagum. Sebab thought dorang deep and macam tak percaya umur baru 23 tahun tapi matured. Aku tengok semua movie,webdaram dorang berlakon mostly ending mesti sedih tak pun watak dorang mati lol terer gilaa berlakon weh. nak cerita kang panjang pulak so to make it short, EXO feel like a home to me. Ibarat macam kau pergi la ceruk dunia mana sekalipun, by the end of the day kau mesti akan balik rumah jugak. Tak suka cemana pun nanti lama lama akan ade benda yang buat kau suka walaupun benda kecik. padan muke aku hahaha

What kind of music you listen to?
Personally, i do loveeeee ballad song so much! tak kisah la any language pun i do enjoyed listening ballad song. Lagu yang layan perasaan memang best weh. Lagu dari thailand, vietnam, korea, china, japan, sepanyol, filipina semua aku dengar. Lirik lagu dorang power boleh nages dengar. memang tikam sampai ke hati dia punya touching tu. Lately aku suka lagu Luluh, Sabor Ami, Nguroi Ay, Cosmic Railway, Your Love Dolce Amore, Turning The Pages of Memories etc. Dalam playlist aku ada 159 lagu yang hari hari aku dengar and mostly ballad song. One of the reason kenapa aku suka gila EXO sebab lagu ballad dorang mak aihhhhh. Jatuh cinta yang ke limapuluhjutakali lagi lagi Winter Album, like seriously you guys should listen too and thank me later.

My hidden talent is.
Sing. Even though im not a good singer but i love to sing very much. Dari tengok wayang ke main bowling ke, aku lagi suka pergi karaoke. Superstar paling mahal aku pergi bilik VIP, paling murah karaoke jamban kat Maju Junction satu lagu seringgit. Memang sempit macam jamban tapi sound system peh boleh bikin concert hahaha Aku tak pernah nyanyi depan crowd kecuali my best friends (Tiha, Syiqin, Anis,As,), my family (mak, Erah, Ateen), colleague (a few) and Cik Min. Boleh kira dengan jari. So kalau aku pernah nyanyi depan orang tu maksudnya orang tu kira rapat la dengan aku. My low note its not that good and my high note veryyy bad. First time pergi karaoke kat Brem Mall time umur aku 18 tahun. Time tu rasa macam buat dosa besar sangat pergi karaoke sebab still pakai baju sekolah and enviroment macam dalam club weh dengan gelap macam masuk rumah hantu lepas tu ada disco ball tu lol 

Thats all my answers for #CuriousCat question on facebook. I just get a chance to know about myself better. Suprisingly, huh?

No comments:

Post a Comment

Terima kasih