Since 2010, people change tho :)

Disclaimer : Blog post yang lepas lepas mahupun yang paling latest akan ada misspell, typo, grammatical error, bahasa wicet, cringe moments, wording size tak sama, gambar tanpa edit etc so please bear with me. Aku takda masa nak re-read and edit balik. Let bygones be bygones. Ada beza seorang Nurain ketika zaman remaja and zaman meningkat dewasa lol

Monday, December 26

Boomerang

Hai I'm back

Lama tak login blog sendiri. Hilang dah minat menulis. Lebih selesa alami, hadam, rasa apa yang berlaku sendiri sendiri. Sesuai la dengan faktor umur kan. I'm 27 years old dah? OMG tua bangka dah oi. Kecik kecik dulu selalu fikir kalau aku dah umur gini buat apa. But now in reality aku masih struggle dengan study. Hahaha and its really never ending process. Currently busy dengan final exam. it's just around the corner. Busy dengan research, busy  dengan apply tempat collection data etc. Dah final year dah pun, tinggal lagi satu semester and LI. Lepas tu grad. In Sha Allah. Sepanjang dua tahun lebih study kat UKM memang banyak sangat ups and downs but mostly lebih pada conflict diri sendiri. Jadi student psychology pun belum tentu dapat manage emotion sendiri tauuu. Susah! Haha Kadang kadang macam tak tau diri sendiri ni nak apa. Mujur ada Usrah Hajar that always keep me close to Him. Kalau takda pegangan agama memang boleh mental layan dengan masalah, urusan dunia ni, kan? Lagi lagi orang yang memang ada traits personality Neuroticsm (macam aku kira sederhana). Pehhh memang payah la bila kau dah start cepat gelisah, anxiety tinggi sampai tak boleh control your mind. Aysik nak fikir negative jee macam mana nak mindfulness. So whatever takes you down, just sabar dan solat. Allah dah pesan kan dalam Al Quran, baca ke tak ni? *tuju kat diri sendiri*

Kelmarin Ateen dah bertunang dengan Daus. Alhamdulillah eveything went well. Lancar je. Macam cepat jee berlalu. Aku ingat majlis tunang ni macam dalam drama ade balas balas pantun. Lol Haha Happy gilaaa aku sebab aku orang yang terdekat tahu dari first day dorang jumpa sampai dah bertunang. And its takes 8 years! Haha while me, masing masing pun dah bawak haluan sendiri, dah kenal orang lain and banyak benda yang dah ter-miss tentang diri memasing. Hmm tapi memori tu macam boomerang. Keep get back on you no matter how hard you trying to avoid. 

Okay, aku ada lagi 10 chapter nak cover exam IO ni. Wish me luck!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih