Since 2010, people change tho :)

Disclaimer : Blog post yang lepas lepas mahupun yang paling latest akan ada misspell, typo, grammatical error, bahasa wicet, cringe moments, wording size tak sama, gambar tanpa edit etc so please bear with me. Aku takda masa nak re-read and edit balik. Let bygones be bygones. Ada beza seorang Nurain ketika zaman remaja and zaman meningkat dewasa lol

Saturday, March 28

Ini draft yang ada. Lama dah ni tak silap aku tahun 2012. Lama terperuk sebab aku tak pernah habiskan cerita pengalaman pergi Umrah. Entah kenapa. Simpan untuk diri sendiri mungkin? Jadi saja post sikit ni walaupun tak sempat habiskan penulisan. Buat kenangan :)




Assalamualaikum

Dapat khabar gembira dari one of my best friend
Her sister menang tilawah and dapat menunaikan Haji !


see see see
jemputan Dia tu datang dari macam macam cara
Alhamdulillah !
_________________________________________________________________________________

Next week Hari Raya Aidil Adha
RTM tiap tiap malam ada program Salam Baitullah
Lately memang asyik teringat
It's have been  2 years sejak aku and family jejakkan tanah ke Tanah Haram :')

  1. Pengalaman yang tak dapat dilupakan?
Hari pertama kami sekeluarga terus ke Jeddah untuk buat umrah yang pertama. Jadi dari rumah kami siap sedia pakai telekung dan ihram. 8 jam dalam kapal terbang memang rasa lama. Kalau balik kampung ke Batu pahat pon baru 3 jam.  Turun dari bas kami jejak kan kaki di Tanah Haram. Allah! macam tak percaya dah sampai sini. Kaabah cuma berapa meter je. Hati masa tu memang berdebar debar. Macam mimpi. Tak sanggup nak tengok mak, abah, kak nor, amal erah dan jemaah lain. Sebab aku da mula dengar dorang teresak esak. Jalan kaki menuju ke Masjidil Haram, makin berdebar. Mata melilau tengok sekeliling, nak tengok Kaabah. Makin lama makin dekat. Allah ! aku nampak. Kaabah yang selalu tengok kat tv, yang salu tengok kat sejadah sekarang ada depan mata! Besar. Aku lambai tangah, Allahuakhbar! Satu perasaan yang tak boleh diterjemah dengan kata kata.

 2.    Sepanjang di Madinah.

Ada satu hari tu, tah kenapa aku memang kecik hati dengan family aku. Aku kat sana memang terlebih happy. Nak bergurau je. Tapi dorang kata macam budak budak. Aku diam kan diri je hari tu. Tak nak lah marah marah kan. Masa nak pergi solat isyak, aku saja solat jauh sikit dengan jemaah lain. Nape tah aku touching sangat samapi solat pon boleh menangis. Aku doa tmintak Allah buang perasaan kecik hati tu. Habis je solat, ade sorang makcik nie, dari Indonesia. Dia duduk sebelah aku. Suara dia lembut. Dia tanya aku macam macam. Memandangkan aku macam tak de mood, so aku banyak diam je. Tah macam mana dia tetibe cakap sesuatu yang buat aku melelehair mata. Dia puji aku, dia cakap aku pandai aku baik. Kata kata semangat dia buat aku terpujuk.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih