Since 2010, people change tho :)

Disclaimer : Blog post yang lepas lepas mahupun yang paling latest akan ada misspell, typo, grammatical error, bahasa wicet, cringe moments, wording size tak sama, gambar tanpa edit etc so please bear with me. Aku takda masa nak re-read and edit balik. Let bygones be bygones. Ada beza seorang Nurain ketika zaman remaja and zaman meningkat dewasa lol

Friday, November 11

lidah saye pendek tapi tak bermakna saya pelat

cak!
tajuk entry itu tipu belake,Lidah aku normal mempunyai kepanjangan yang hampir same dgn korg.Boleh menjelir dan menggulung dengan baik.Ciri2 seorang yang mempunyai gen domain,haha!Asik update segmen blogger jer,kali nie nak berdiskusi sikit,cewah! hehee kali nie aku nak respon entry dr adik AIMAN.Blog dia penuh info dan aku mmg xpenah miss bace setiap entry dia.Bukan cakap kosong.That's why tetibe nak ckp psl LIDAH vs HATI.

Bluueekkk
*sambil jelir2 lidah *


Lidah orang yang berakal terletak pada hatinya. Hati orang yang bodoh terletak pada lidahnya.


Lidah ade byk jenis iaitu lidah bercabang,lidah x bertulang,lidah buaya etc.Sangat tepat menggambarkan diri aku skang nie.Mulut cakap lain walaupon di hati niat lain.Korang sume kategori berakal atau bodoh? sendiri buat penilaian.

Situasi :

 Aku merajok dengan abah sebab abah tukar channel tb,aku nak tgok cite korea abah nak dengar berite.Aku majok dok dlm bilik.Then abah ajak pegi practice drive kete,hati aku nak sgt! bukan sng abah nak teman sbb keje tp sbb bodoh sombong + ego + mogok aku ckp 'no abah,ain TAK NAK' and abah aku bawak mak aku pegi makan roti canai,aku? kelaparan kat uma
 T_T

can you see.SEE.SEE !

Kerana Mulut Badan Binasa

disebabkan EGO tu laa buat aku maen lps ckp jer even dlm hati aku xnak mcm tu.So jangan la nak ikot perasaan sgt,sebelum cakap tu pikir dulu,bukan pikir  2 3 kali tapi pikir sampai duopoloh tigopoloh kali,xde la nyesal kemudian hari lak kan,nasihat aku  kat korg jangan jd org yg mempunyai hati bodoh akibat lidah korg 
*nasihat kat diri sendiri sebenarnye


Frasa ats tu same laa dgn peribahasa -Hujung Lidah Lebih Tajam dari Mata Pedang

*paham x paham x,risau aku kalo korg xpaham,HAHA!

k.bai

p/s : aiman kalo xpaham buat2 paham la jugak ea ea ea (:



1 comment:

  1. hehe... dah bace dahh... haaa... kan dah rugi tak ikut ayah :D

    faham je..

    thanx yep selalu baca entri aiman, thanx jugak response entri tuh :)

    ReplyDelete

Terima kasih